Skip links

FAQ

Managed WordPress Hosting bij RocketPress

Kies je voor Managed WordPress Hosting bij RocketPress dan kies je voor een full-service dienst. Wij begrijpen dat niet iedereen kennis heeft van webhosting. Om alles zo duidelijk mogelijk te maken voor onze klanten hebben wij hier de meest gestelde vragen per onderwerp beantwoord. Zit jouw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op.  Dan helpen we je graag!

Managed Hosting
Account
Data
Contact
Updates
Facturatie
Privacy
Overstappen

Managed Hosting

Managed WordPress hosting betekent dat alle technische aspecten van het runnen van een WordPress website voor jou worden beheerd. Dit is zeer waardevol en tijdbesparend als je geen kennis hebt van het beveiligen en updaten van je website. Wij verlossen jou van tijdrovende security patches, upgrades, updates en andere interventies. Neem je Managed hosting bij RocketPress dan wordt jouw website perfect beveiligd en beheerd.

Minimaal 30% van de websites wereldwijd draait op WordPress. Er zijn dan ook miljoenen fans van dit CMS. Het werkt flexibel, is onbeperkt schaalbaar en voor bijna iedere uitdaging is wel een bestaande oplossing. Mocht dit niet zo zijn dan is het relatief eenvoudig hier nieuwe mogelijkheden voor te ontwikkelen. Het CMS zelf is eenvoudig te leren voor alle gebruikersniveaus.

Bij 95% van de websites kunnen we deze sneller maken. Dit komt enerzijds door onze voor WordPress ingerichte servers, maar ook door het toepassen van bepaalde technische optimalisaties. Een aantal websites werd wel tot 300% sneller!

Het kan zijn dat je nog verdere optimalisaties wilt doorvoeren, bijvoorbeeld als je website al langere tijd niet (goed) onderhouden is kan het zijn dat je veel overbodige data hebt verzameld in de loop der jaren. Speciaal hiervoor kunnen we jouw website weer in topconditie krijgen met ons optimalisatiepakket voor de vaste prijs van €249,- exclusief BTW.

Dit is mogelijk. Wij zorgen dat jouw website online is en blijft, maar je zorgt zelf voor de updates en eventuele tussentijdse backups. Wij maken ook backups, maar doen dit minder frequent dan bij de Managed pakketten. Vanzelfsprekend profiteer je van onze geoptimaliseerde infrastructuur en serverbeveiliging. Wel vragen we je, indien je zelf je updates bijhoudt, deze structureel op orde te houden zodat jouw site geen gevaar vormt door bijvoorbeeld onveilige plugins. Let er goed op dat je bij updates altijd de kans hebt dat er iets niets werkt zoals verwacht of bepaalde modules (nog) niet compatible kunnen zijn. Ons advies is dan ook om voor een kleine meerprijs van 15 euro over te schakelen naar Managed zodat jij je niet druk hoeft te maken over dit soort zaken.

Het kan zijn dat je nog verdere optimalisaties wilt doorvoeren, bijvoorbeeld als je website al langere tijd niet (goed) onderhouden is kan het zijn dat je veel overbodige data hebt verzameld in de loop der jaren. Speciaal hiervoor kunnen we jouw website weer in topconditie krijgen met ons optimalisatiepakket voor de vaste prijs van €249,- exclusief BTW.

RocketPress is niet zomaar een hostingbedrijf, zie ons meer als een Managed Serviceprovider. De meeste hostingbedrijven leveren alleen serverruimte of, indien er Managed Hosting wordt aangeboden, slechts updates van de server zelf. Weinig bedrijven voeren ook daadwerkelijk het totaalpakket uit inclusief optimalisatie én updates van al jouw templates en modules.

Om jouw installatie goed te kunnen onderhouden is het belangrijk dat je waar nodig de licenties hebt gekoppeld aan jouw systeem. Niet alle templates en modules hebben licenties nodig, slechts de betaalde versies. Mocht je deze niet hebben (gekoppeld) dan kunnen we je altijd assisteren met de aanschaf of installatie. De meeste licenties zijn eenmalig en worden afgedragen aan de originele developers. Hiervoor heb je altijd toegang tot de laatste versies van de software.

Updates

Zeer regelmatig komen er nieuwe updates uit voor zowel WordPress, maar ook je templates en plugins. Deze zorgen voor nieuwe functionaliteiten, beveiliging en algemene verbeteringen. Hoe meer modules je gebruikt, des te vaker zul je moeten updaten. Als updates niet frequent worden uitgevoerd bestaat de kans dat je website een beveiligingsrisico gaat vormen en je mogelijk gehackt wordt.

Er kunnen diverse problemen optreden, denk bijvoorbeeld aan plugins die niet goed samenwerken of een functionaliteit die kapot gaat. Zelfs je hele website zou uit kunnen vallen of niet meer bereikbaar zijn als dit niet goed uitgevoerd wordt. Goed om te weten dat we een backup draaien voor iedere update binnen onze Managed Service. Het kan zijn dat bepaalde modules of templates op een gegeven moment niet meer ondersteund worden. Dan gaan we kijken naar de beste oplossing voor jouw website.

In dit geval kunnen we kijken naar een vervangende plugin met vergelijkbare functionaliteit. Mogelijk dient hier wel code voor gewijzigd te worden of zal er een nieuwe module geconfigureerd moeten worden. In zo’n geval kijken wat voor deze specifieke situatie de beste oplossing is.

Wekelijks worden er wel nieuwe updates uitgebracht, maar niet allemaal op hetzelfde moment. De oorspronkelijke developers bepalen zelf wanneer en hoe vaak ze een update uitbrengen. Hoe vaak er updates gedaan moeten worden hangt mede af van welke en hoeveel verschillende modules je gebruikt in je website. Normaal gesproken updaten wij binnen onze Managed abonnementen iedere maand jouw website.

Overlast proberen we tot een minimum te beperken. Als er updates worden gedaan heeft WordPress een automatische onderhoudsmodus die jouw website tijdelijk offline haalt en weer live zet zodra de update afgerond is. Dit kan enkele seconden duren tot meerdere minuten. Updates proberen wij zoveel mogelijk buiten kantoortijden uit te voeren.

Account

Wat betreft je WordPress site kun je zelf je gegevens beheren in je controlpanel zoals je gewend bent. In onze administratie, onder meer voor de facturatie, beheren wij jouw gegevens. Mocht je wijzigingen door willen geven, zoals bij voorbeeld een nieuw adres of contactpersoon, dan kun je deze doorgeven via support@rocketpress.nl.

RocketPress valt onder de ID Group, de ‘ICONS Digital’ voorwaarden zijn van toepassing voor alle labels binnen deze groep. Je kunt de voorwaarden hier vinden: https://rocketpress.nl/algemene-voorwaarden/

Wij beheren al jouw informatie omtrent updates en onderhoud. Gegevens met betrekking tot jouw klanten, content of gebruikers beheer je zelf en valt niet onder onze dienstverlening tenzij anders overeengekomen, bijvoorbeeld in het geval van een SEO pakket via ICONS Digital. Zodra je gebruik maakt van de RocketPress diensten koppelen wij jouw website aan onze infrastructuur (en deze is ook weer eenvoudig los te koppelen) zodat wij jouw software optimaal kunnen beheren. Je hoeft je niet meer druk te maken om onderhoud, uploaden van (verkeerde) plugins of databasebeheer.

Je kunt vandaag al starten door je aan te melden via dit formulier: https://rocketpress.nl/lift-off/
We verhuizen je kosteloos naar onze servers.

Als je vragen hebt of je hebt hulp nodig dan kun je ons bellen op (085)004 3004 of mailen naar info@rocketpress.nl.

Opzeggen is eenvoudig en kan door een bericht te sturen naar support@rocketpress.nl o.v.v. ‘opzegging’. Wij nemen je bericht in behandeling en zorgen ervoor dat jouw data wordt verwijderd van de servers zodra je daadwerkelijk bent verhuisd. We hanteren een opzegtermijn van maximaal 1 maand.

Facturatie

Regelmatig zijn er acties actief, houd hiervoor onze social media kanalen in de gaten. Je kunt ons vinden op LinkedIn, Facebook en Instagram.  Momenteel zorgen wij kosteloos voor jouw verhuizing én kun je gratis 3 maanden uitproberen. Deze actie loopt bij aanmeldingen tot 30 september 2020.

Vanzelfsprekend is de ene website de ander niet en vragen 10.000 bezoekers voor website A andere resources dan voor website B. Het aantal bezoekers is slechts een eenvoudig idee om de grootte in te schatten. We doen gelukkig niet moeilijk over aantallen bezoekers en houden niet bij hoeveel mensen er naar je website komen. Wel kijken we naar verbruik van bijvoorbeeld bandbreedte. Heb je meer nodig dan gemiddeld? Dan nemen we contact met elkaar op om te zien welk pakket het beste past bij jouw website. En ook dit houden we heel eenvoudig, we hebben slechts 2 Managed pakketten om de keuze niet moeilijker te maken dan nodig is. Om een idee te krijgen kun je uitgaan van een Stage 3 pakket boven ca 5GB HDD – 25GB Traffic. De meeste websites blijven hier ruim onder. Druk bezochte websites met tienduizenden bezoekers komen hier boven, maar je zult zien dat je dan al snel nog meer kosten bespaart. Heb je verdere high-performance wensen? Bijvoorbeeld meer dan 150GB traffic, load balancing, multistores etc., neem dan contact op.

Standaard factureren wij per kwartaal op de 1e van de betreffende maand (1 januari, 1 april, 1 juli en 1 oktober). Eventuele afwijkende periodes door het eerder starten of een opzegging worden aangepast gefactureerd. Heb je de voorkeur voor een aangepaste betaalfrequentie (maandelijks, per half jaar of per jaar)? Laat het ons weten en we passen het graag voor je aan. Betaling vooraf per jaar geeft recht op een korting van 10%.

De betaaltermijn is standaard 14 dagen na factuurdatum. Wil je een aangepaste betaaltermijn, bijvoorbeeld 21 of 30 dagen na factuurdatum? Stuur een bericht naar support@rocketpress.nl en we passen het graag voor je aan.

Gaan jouw zaken boven verwachting goed en heb je steeds meer bezoekers? Upgraden is geen probleem. Neem contact met ons via support@rocketpress.nl op en we passen je pakket graag aan.

Tijdelijk of structureel minder bezoekers? Geen probleem. Downgraden kan altijd en uiteraard zul je dezelfde snelheid en functies behouden. Stuur een bericht naar support@rocketpress.nl en we gaan het voor je regelen.

Dit vinden wij net zo vervelend als jij, daarom sturen we eerst een vriendelijke herinnering. Mogelijk is de betaling net aan je aandacht ontsnapt. Nog een keer gemist? We zijn de moeilijkste niet en sturen je nog een herinnering.

Ongetwijfeld is de factuur op dat moment al lang voldaan, mocht dat niet zo zijn dan sturen we een aanmaning en nemen we contact met je op. Als er na 3 maanden na factuurdatum nog steeds niet is betaal bestaat de mogelijkheid dat je website van onze servers wordt verwijderd met mogelijk dataverlies tot gevolg. Ook kan het zijn dat er extra kosten van toepassing zijn.

Kun je niet betalen of heb je een vraag of probleem? Neem dan contact met ons op zodat we een oplossing kunnen aandragen. Dit voorkomt dat onze service wordt onderbroken.

Data

Jouw website wordt gehost in datacentra binnen Nederland. Dit doen wij primair bij BIT in Ede, maar dit kan ook bij andere datacentra zijn in Amsterdam of Rotterdam. Hierdoor zijn wij altijd dichtbij wat de snelheid nog verder verbetert (latency).

Binnen het Unmanaged pakket maken wij maandelijkse reguliere backups voor je en hebben we voor bijzondere problemen speciale serverbackups. De Managed  pakketten geven je toegang tot dagelijkse backups. Dit gebeurt automatisch en incrementeel. Je hoeft hier verder niets voor te doen. Wil je een backup inzien of terug gezet hebben? Neem contact op en we regelen het voor je.

Geen probleem, alle data was van jou en blijft van jou. Na je opzegging koppelen we je website los van onze infrastructuur en ben je vrij om te gaan en staan waar je wilt. Zonder dataverlies of gedoe.

Privacy

Neem je Managed WordPress Hosting bij RocketPress dan ben je verzekerd van een veilige website. Wij nemen jouw privacy uiterst serieus. Op de volgende pagina’s kun je zien hoe wij hiermee omgaan:

Meer vragen? Neem contact op via info@rocketpress.nl

Gegevens bewaren wij niet langer dan nodig is. Backups worden 90 dagen bewaard. Administratieve gegevens, onder meer voor facturatie, worden bewaard conform de wettelijke eisen inzake boekhouding. In je WordPress installatie zelf kun je beheren hoe lang bepaalde gegevens bewaard dienen te worden. RocketPress is niet aansprakelijk voor gegevens die door de klant zelf beheerd worden en door gebruiker op externe platformen verwerkt worden. Denk hierbij aan bijvoorbeeld Google services zoals Analytics. Na een eventuele opzegging wordt  de website verwijderd van onze systemen inclusief interne backups. Server backups worden minimaal 6 maanden bewaard en daarna automatisch verwijderd.

RocketPress maakt gebruik van Let’s Encrypt SSL verbindingen of indien gewenst op aanvraag van Comodo / Sectigo (bijvoorbeeld in het geval van EV certificaten). Certificaten  van Let’s Encrypt zijn kosteloos en worden automatisch verlengd.

Het bewust uploaden van foutieve of gevaarlijke software en het beheer of verwerking van gegevens die niet vallen binnen onze dienstverlening. Bij een Unmanaged abonnement vallen ook het updaten van software en eventuele beveiligingsproblemen onder je eigen verantwoordelijkheid. RocketPress kent een 99.9% uptime van onze servers. Mocht een server tijdelijk onbereikbaar zijn om een externe reden zoals bijvoorbeeld stroomuitval wordt dit gezien als overmacht en valt dit buiten onze aansprakelijkheid. Nederlandse datacentra kennen een hoge mate van veiligheid,fallback systemen en backupgeneratoren en zijn daarom bijzonder betrouwbaar.

Meer vragen?

Staan jouw vragen over Managed WordPress Hosting bij RocketPress er niet tussen? Neem contact op via het contactformulier, bel naar (085) 004 3004 of laat een ticket achter via support@rocketpress.nl. Meer tips kun je hieronder vinden of op onze RocketPress Insights.